Sorteren en groeperen in de uploadzone

Veel leerkrachten laten leerlingen opdrachten indienen via de uploadzone.

Dit is erg gemakkelijk want je kan als leerkracht:

• openingsuren instellen;
  • bepalen hoeveel bestanden een leerling mag indienen;
  • leerlingen mekaars opdracht laten verbeteren (TIP!!!);
  • alle bestanden in één keer gezipt downloaden;
  • je opdrachten netjes structureren in mappen.

Vanaf vandaag kan je in de boomstructuur de leerlingen ook netjes groeperen per klas. Als je dus één vak inricht dat gekoppeld is aan meerdere klassen worden de leerlingen correct alfabetisch gesorteerd per opdracht. Hierdoor staan leerlingen uit verschillende klassen niet meer alfabetisch door mekaar.

Groepeer leerlingen per klas in één uploadmap

Naast het groeperen van leerlingen kunnen leerkrachten kiezen om ingediende bestanden te sorteren:

• alfabetisch;
  • chronologisch oplopend;
  • chronologisch aflopend.

Door bestanden chronologisch te sorteren zie je als leerkracht onmiddellijk welke versie het meest recent is. Erg handig bij uploadmappen waar veel bestanden ingediend worden!

Deze opties zijn instelbaar als een nieuwe uploadmap wordt aangemaakt of een bestaande uploadmap wordt gewijzigd via de nieuwe tabbladen “Sortering” en “Groepering”.

Succes met de nieuwe mogelijkheden!

Gepubliceerd op 5 mei 2010