Internet Explorer 9 en Smartschool

Vanaf vandaag is MS Internet Explorer 9 beschikbaar. Deze nieuwe browser is een grote stap vooruit. Voor Smartschoolgebruikers zal vooral de snelheidswinst het meest merkbaar zijn. Het comfortabel werken met Smartschool zal verbeteren door deze browser te gebruiken.

Microsoft komt met deze nieuwe browser terug in de buurt van Google Chrome, en Firefox. Voor Windows 7 en Vista-gebruikers onder ons is IE9 het overwegen waard. Opgelet: IE9 is niet beschikbaar voor Windows XP!

Vanaf september 2011 zal MS Internet Explorer 7 niet langer ondersteund zijn. Smartschool ondersteunt steeds de laatste en de vorige versie van een browser. Concreet wil dit zeggen dat enkel IE8 en IE9 nog toegestaan zijn om met Smartschool te werken. In de loop van de komende weken zullen Smartschoolgebruikers die met versie 7 werken een waarschuwing krijgen bij het aanmelden. Gebruikers van Windows XP dienen dus voor 1 september 2011 over te schakelen op IE8, of (wellicht een betere keuze is) Google Chrome of Firefox.

Gepubliceerd op 15 maart 2011