Afdrukken via Smartschool met het Ricoh afdrukcentrum

In samenwerking met Ricoh hebben we een nieuwe module ontwikkeld waarmee het mogelijk wordt om via Smartschool printopdrachten door te sturen naar een printer of kopieertoestel op school. Printen van thuis uit wordt mogelijk dankzij het Ricoh afdrukcentrum.

Naast het afdrukken van documenten voorziet Ricoh in de volledige administratieve afhandeling. Het Ricoh afdrukcentrum wordt immers verbonden met het pakket voor leerlingenrekeningen en de rapporteringssoftware van Ricoh. Elke afdruk komt automatisch op de rekening van de juiste klas, leerling of leerkracht terecht. Dit betekent een administratieve verlichting voor het secretariaat en een foutloze facturatie.

Ricoh afdrukcentrum screenshot

Voorbeeld van het Ricoh afdrukcentrum

Het afdrukcentrum toont aan de leerkracht steeds de status van het ingediende document. Dit gaat dus verder dan een eenvoudig doorgeefluik. Als leerkracht heb je dus steeds zicht op de stand van zaken. Via deze nieuwe module kan je afdrukken naar een centrale ‘print-kamer’ maar ook naar een individueel toestel waar je de afdruk zelf kan starten na het invoeren van je persoonlijke code.

Deze nieuwe module is exclusief beschikbaar voor Ricoh-toestellen en kan enkel aangekocht worden via Ricoh.

Gepubliceerd op 13 december 2011