Een digitale schoolagenda voor elke basisschool

Vanaf volgend schooljaar krijgt elke basisschool die met Smartschool werkt er gratis een nieuw onderdeel bij: de digitale schoolagenda voor de basisscholen.

Eenvoudig en flexibel

Dé kracht van Smartschool is de eenvoud in gebruik. Ook voor deze agenda is dat niet anders. Het gebruikscomfort van de leerkracht staat centraal. Deze nieuwe schoolagenda is erg gemakkelijk en snel in gebruik. Toch geeft hij je voldoende ruimte om het instrument te personaliseren. Een agenda is immers een persoonlijk instrument!

Je lesrooster opstellen is kinderspel.

Alle leerplannen, eindtermen en ontwikkelingsdoelen aanwezig

De leerplannen van alle onderwijsnetten zullen standaard aanwezig zijn in deze agenda. Ook de eindtermen en de ontwikkelingsdoelen zijn beschikbaar. Gedaan dus met kopiëren en plakken! Eenvoudig aanklikken volstaat om ze te plannen in je agenda. De schoolagenda toont duidelijke lijsten en grafieken van de items die je al behandeld hebt. Turven is definitief verleden tijd!

Alle doelen zijn standaard aanwezig.

Ook voor de kleuters

Deze nieuwe agenda ondersteunt ook het kleuteronderwijs. Zij worden dus niet vergeten! Doelen, hoeken en ervaringssituaties kunnen allemaal gepland worden. Indien nodig kan een agenda gedeeld worden met collega’s. Samenwerken kan eenvoudig en snel.

Flexibel: een rooster voor de kleuterklas.

Bedacht door leerkrachten, voor leerkrachten

Tientallen basisscholen uit alle onderwijsnetten werkten mee aan de ontwikkeling van deze nieuwe agenda. We brachten alle goede ideeën samen en het resultaat mag er zijn. Tijdens de presentaties van het afgelopen voorjaar mochten we vaststellen dat het enthousiasme erg groot is. Vanaf september kan iedereen ermee aan de slag. Voor de prijs hoef je het alvast niet te laten: deze agenda kent geen meerprijs. Hij is standaard aanwezig in Smartschool. Goedkoper kan het niet.

Meer weten over Smartschool voor basisscholen?

De digitale schoolagenda is slechts één van de vele onderdelen die speciaal voor de basisscholen ontwikkeld werden. Smartschool bevat ondermeer ook:

• kindvolgsysteem
  • observaties
  • genormeerde toetsen
  • jaarplannen
  • veilig uitwisselen van bestanden

Contacteer ons voor een vrijblijvende presentatie of proefperiode.

Gepubliceerd op 20 juni 2012