Digitale schoolagenda voor basisscholen nu beschikbaar

Elke basisschool die met Smartschool werkt, kan sinds deze week aan de slag met de nieuwe digitale schoolagenda voor basisscholen. Hij is automatisch beschikbaar, zonder meerprijs. Dankzij de duidelijke handleiding met stappenplan is elke leerkracht up-and-running in een mum van tijd. Dit zijn de belangrijkste kenmerken van de schoolagenda:

Weeksjablonen

Een weeksjabloon bevat de lesrooster die je tijdens één week geeft. Hij dient als blauwdrukje zodat je tijdens het schooljaar snel je agenda kan invullen. Als je toch wil afwijken van dat sjabloon, dan kan dat steeds.

Voorbeeld van een weeksjabloon

Snel invullen via een mooie interface

In het weekschema klik je op een les om deze te plannen. Er opent zich een dialoogvenster in de vorm van een boekje.
De bedoeling is om de linkerkant in te vullen. Hierbij kan je items (doelen, eindtermen, werkvormen, vorige lessen …) uit de rechterkant kiezen.

Mooie, duidelijke interface

Eigen lijstjes toevoegen die je ook kan plannen

Bij het plannen van lessen kunnen er uit tal van lijstjes items gekozen worden. Voorbeelden hiervan zijn:

• didactische werkvormen
  • ervaringssituaties
  • didactisch materiaal
  • hoeken in de kleuterklas

In Smartschool worden deze lijstjes mini-databanken genoemd. Elke school kan mini-databanken volgens eigen behoeften toevoegen.

Mini-databanken voor al je eigen lijstjes die je wil plannen.

Knappe overzichten van al je geplande doelen

Via het overzicht kan je op een heel snelle manier een beeld krijgen op de realisatie van de geplande leerplandoelen, eindtermen en mini-databanken. Via de filters in de linker kolom kan je aanduiden van welk leergebied je een overzicht wil opvragen.

Duidelijk overzicht van wat je (nog niet) gepland hebt.

De belangrijkste kenmerken nog eens op een rijtje:

• Geen meerprijs, standaard aanwezig in Smartschool
  • Zeer gemakkelijk in gebruik
  • Leerplannen van alle koepels geïntegreerd
  • Eindtermen, ontwikkelingsdoelen kleuter en BuBaO geïntegreerd
  • Ontwikkelingsplan, doelenboek geïntegreerd
  • Mogelijkheid om eigen planningslijstjes te integreren
  • Ontwikkeld in nauw overleg met tientallen basisscholen (kleuter én lager)
  • Naadloos geïntegreerd in Smartschool
  • Zeer knappe overzichten en grafieken van de (nog niet) geplande doelen
  • Eigen weeksjablonen aanmaken
  • Kleurrijk, duidelijk en snel

Werk je nog niet met Smartschool en wil je deze schoolagenda zelf eens uitproberen? Dat kan! Vraag een gratis proefperiode en ontdek alle mogelijkheden van de digitale schoolagenda. Onze medewerkers helpen je graag op weg.

Gepubliceerd op 28 augustus 2012