Methodesites van Uitgeverij De Boeck beschikbaar vanuit Smartschool

Vanaf vandaag kunnen leerkrachten en leerlingen hun account van Uitgeverij De Boeck toevoegen in Smartschool. Zodra dit gebeurd is, kan er vanuit Smartschool, zonder opnieuw aan te melden, doorgeklikt worden naar de methodesites van Uitgeverij De Boeck. Dit principe noemt single sign-on.

De voordelen spreken voor zich:

• Geen gedoe meer met verloren wachtwoorden
  • Geen tijdverlies in de les door 2x te moeten aanmelden
  • Geen overbodige tussenstap via een andere portaalsite
  • Sneller toegang tot de juiste informatie, rechtstreeks vanuit Smartschool

Op de methodesites vinden leerkrachten tal van extra digitaal materiaal dat kan ingezet worden tijdens de lessen. Dit materiaal varieert van videofragmenten, audio, extra oefeningen en bijhorende oplossingen over toetsen tot differentiatiemateriaal. Dat laatste om toe te laten dat sterke leerlingen worden uitgedaagd tot meer en zwakkere leerlingen worden begeleid in het wegwerken van hun achterstand. De methodesite is meteen ook de plek waar leerlingen hun aangekochte digitale boeken kunnen raadplegen. Hetzelfde geldt voor de betalende interactieve i-boards die speciaal voor leerkrachten werden ontwikkeld.

Uitgeverij De Boeck is daarmee de eerste uitgeverij in Vlaanderen die de toegang tot haar methodesites via Smartschool toegankelijk maakt voor leerlingen en leerkrachten. Een voortrekkersrol waarmee de uitgeverij de toon zet voor verdere digitale integratiemogelijkheden in de educatieve sector.

Deze koppeling is een eerste stap die Smartschool en Uitgeverij De Boeck samen zetten. Later dit jaar zullen bijkomende functionaliteiten volgen. We zijn ervan overtuigd dat deze koppeling het comfort voor de leerkrachten en leerlingen opnieuw zal verhogen.

Gepubliceerd op 30 januari 2014