Leerstof van uitgeverij Plantyn beschikbaar via Smartschool

Vanaf volgend schooljaar zal het aanbod aan digitaal lesmateriaal van Plantyn rechtstreeks beschikbaar zijn vanuit Smartschool. Plantyn lanceerde deze week Scoodle, een online platform dat leerkrachten helpt bij hun lesvoorbereiding. Scoodle bevat het digitaal lesmateriaal van Plantyn. Scoodle zal aan Smartschool gekoppeld worden.

Na Uitgeverij De Boeck is Plantyn de tweede uitgeverij die haar lesmateriaal tot bij de leerkrachten en leerlingen brengt via Smartschool. Zowel de leerstof voor het basis- als het secundair onderwijs zullen via Smartschool beschikbaar worden.

De voordelen spreken voor zich:

• Geen tijdverlies door 2x te moeten aanmelden: Single Sign-On
  • Het digitaal lesmateriaal van Scoodle is beschikbaar vanuit Smartschool
  • Leerkrachten kunnen deze lesfiches van Plantyn openen vanuit Smartschool
  • Sneller toegang tot de juiste informatie
  • Koppeling van leerstof aan de planningstools (schoolagenda, jaarplannen) in Smartschool

In het secundair onderwijs gebruiken 8 op de 10 scholen Smartschool voor de communicatie tussen collega’s, ouders, leerkrachten en leerlingen. Leerkrachten die al met Smartschool werken kunnen zich vanaf volgend schooljaar op Scoodle aanmelden met hun Smartschool-login. Ook zullen ze vanuit Smartschool de verrijkte lesfiches in Scoodle kunnen raadplegen en gebruiken.

Gepubliceerd op 28 maart 2014