Smartschool en Informat starten samenwerking

Smartschool en Informat gaan intensief samenwerken. Voor scholen betekent dit dat de kloof tussen het digitaal schoolplatform (Smartschool) en de software voor leerlingen- en personeelsadministratie (Informat) kleiner wordt.

Smartschool en Informat zijn beide marktleider in hun domein. Door deze samenwerking zullen dagelijkse taken op veel Vlaamse scholen efficiënter verlopen.

Informat

Wat wordt er mogelijk?

Dit mag u ondermeer verwachten:

• Synchronisatie van persoonsgegevens van Informat naar Smartschool én omgekeerd.
  • Automatisch registreren van klaswijzigingen van Informat naar Smartschool.
  • Inschrijvingen van leerlingen in Informat worden doorgestuurd naar Smartschool.

We onderzoeken daarnaast ook mogelijkheden op het gebied van afwezigheden, stages, deliberatiegegevens en registratie.

Wat zijn de voordelen voor de scholen?

Door deze koppeling zullen veel gegevens zowel in Smartschool als Informat aanwezig zijn. De belangrijkste voordelen zijn:

• Veel tijdwinst voor de administratieve medewerkers en de Smartschoolbeheerder.
  • Minder kans op fouten door automatische synchronisatie.
  • Iedereen kan met zijn favoriet pakket blijven werken.
  • Belangrijke gegevens zijn in beide pakketten raadpleegbaar en up-to-date.
  • Met respect voor de privacy van uw schoolgegevens.

Deze koppeling zal volledig gratis zijn, zowel aan de kant van Smartschool als Informat.

In de loop van het voorjaar van 2015 zullen de eerste mogelijkheden beschikbaar worden.

Smartschool als open platform

Smartschool staat steeds open voor samenwerkingen die het de scholen gemakkelijker maakt. In dit kader werden reeds eerder oplossingen aangeboden zoals:

Gepubliceerd op 4 december 2014