Skore puntenboekje

Elke leerkracht krijgt een persoonlijk puntenboekje. Een flexibel en gebruiksvriendelijk instrument. Elke leerkracht bepaalt zelf de verhoudingen tussen de evaluaties. Krachtige functies zoals formules en filters maken uitgebreide puntenboeken overzichtelijk.

Skore

Werkinstrument

Het puntenboekje van Skore is opgevat als een werkinstrument voor de leerkracht. Door elke evaluatie in te voeren wordt het beeld van de leerling rijker en eerlijker. Het puntenboekje rekent zelf de totalen en rapporten uit. Alle beoordelingen komen op één plaats samen … en zelfs op je tablet heb je je puntenboek steeds bij de hand.

Het puntenboekje van Skore is een instrument dat dagelijks comfort en ondersteuning biedt aan leerkrachten tijdens hun onderwijstaak.

Doelstellingen

Cijfers, attitudes, competenties, rubrics

Naast traditionele cijfers kan er in het puntenboekje ook gewerkt worden met beoordelingen op basis van waarderingen en beoordelingsschalen. Competenties en doelstellingen kunnen gebundeld worden tot projecten.

Ook evalueren met rubrics is mogelijk. Hierdoor zien leerlingen nog beter welke evaluatiecriteria er gehanteerd worden, waarop ze geëvalueerd worden en wat hen te doen staat.

Berichten

Remediëring is noodzakelijk

Een cijfer op zich zegt niet veel. Daarom kunnen leerkrachten aan elk cijfer een woordje uitleg hangen. Deze feedback is noodzakelijk om leerlingen naar een hoger niveau te brengen. Via het puntenboekje komen ze te weten op welke punten ze extra moeten inzetten om nog beter te scoren. Mama’s en papa’s kunnen ook volgen en zijn permanent betrokken bij dit proces.

Mobile

Altijd bij de hand

Onderweg zijn leerlingen en ouders ook steeds op de hoogte wanneer er nieuwe resultaten beschikbaar zijn. Leerkrachten met een smartphone, iPad of Android tablet kunnen zelfs rechtstreeks via de Smartschool App nieuwe evaluaties toevoegen.