YouTube, Vimeo, eduMedia … in één klik in Smartschool

Waarom iets in 10 minuten met woorden uitleggen als het veel beter lukt met een filmpje van 30 seconden?

Steeds meer leerkrachten tonen filmpjes van YouTube en Vimeo in hun lessen.  Hoe wek je de interesse van eerstejaars voor tandwielen? Praat er niet over, maar toon een monocycle. Succes verzekerd!

Momenteel kunnen leerkrachten al internetfilmpjes op verschillende plaatsen in Smartschool toevoegen zoals in nieuwsberichten, vakdocumenten, aankondigingen,… Helaas dient de leerkracht zelf de embedded code te kopiëren en te plakken via de knop “Multimedia” of “HTML”. Dit is te omslachtig en daarom hebben we een nieuwe tool gebouwd! Vanaf dinsdag 18 mei kan een leerkracht deze filmpjes met één muisklik invoegen in Smartschool. Door deze leuke sneltoets hoeven leerkrachten niet meer met HTML-codes bezig te zijn maar kunnen ze de filmpjes met één klik op de gewenste plaats toevoegen.

Sinds maart 2010 kunnen leerkrachten reeds een Animated Explanation toevoegen. Dit aanbod van educatieve filmpjes zal eveneens worden uitgebreid met meer dan 500 wetenschappelijke fragmenten van eduMedia.

Gepubliceerd op 4 april 2010