Update: Smartschool voor ouders! Altijd mee met de school van je kind.

Vanaf vandaag kunnen ouders nog gemakkelijker het schoolleven van hun kinderen volgen. Alle informatie wordt samengebracht in één beeld. Van hieruit kan er verder geklikt worden om meer details te raadplegen. Volgende onderdelen zijn beschikbaar:

• Nieuwe berichten
  • Taken en toetsen voor de komende week
  • Resultaten van taken, toetsen uit het puntenboekje
  • Afwezigheden
  • Dossierlijnen uit het leerlingvolgsysteem
  • Rapporten

Elke school kiest zelf welke informatie ze met de ouders wilt delen.

Mijn kinderen

Daarnaast kunnen ouders hun kinderen “aan mekaar koppelen”. Op die manier volstaat één klik om te wisselen van kind zonder dat er opnieuw moet aangemeld worden.

Alle informatie over je kind in één beeld.

Ook kunnen ouders vanaf nu automatisch via e-mail op de hoogte gebracht worden van nieuwe berichten in Smartschool. Met Smartschool Pushmail wordt een melding naar het privé e-mailadres verstuurd zodat ze steeds op de hoogte worden gebracht van nieuwigheden. Pushmail is beschikbaar voor berichten en resultaten.

Pusmailschema

Scholen die de resultaten van hun leerlingen on-line publiceren beschikken met deze update ook over een gloednieuw puntenboekje. De resultaten en de remediëringscommentaar zijn nog gemakkelijker te raadplegen.

puntenboek

Het puntenboek kreeg een knappe facelift.

puntenboekschema

Gepubliceerd op 15 januari 2014