Smartschool Uitbreidingen

Wil je all-the-way gaan? Breid je Smartschoolplatform dan uit met extra’s. Er zijn tal van toepassingen waarmee je Smartschool nog beter kan integreren in je organisatie. Enkele van deze uitbreidingen zijn zelfs gratis. Regelmatig voegen we nieuwe toepassingen toe.

Logo BookWidgets

BookWidgets

Met BookWidgets kunnen leerkrachten op een eenvoudige manier leuke en interactieve oefeningen maken die geschikt zijn voor alle tablets en computers, rechtstreeks vanuit Smartschool.

Logo Informat

Smartschool + Informat

Bespaar tijd dankzij de koppeling tussen Smartschool en Informat. Een realtime synchronisatie van leerlingen en afwezigheden die gratis is!

Microsoft

Koppel Smartschool met Microsoft en win tijd dankzij de single sign-on aanmelding.

Microsoft Office

Maak gratis gebruik van Word, Excel en PowerPoint van Microsoft om Office-bestanden in Smartschool te bewerken, zonder dat je hiervoor iets dient te installeren. Met één klik kan je Office-bestanden bekijken én bewerken in je browser. Werken met Office-bestanden in Smartschool wordt makkelijker dan ooit!

Google Apps

Google Workspace

Hoe langer hoe meer softwaretoepassingen draaien niet langer op je pc maar ‘in de cloud’. Net zoals Smartschool biedt ook Google zulke diensten aan. Het wordt pas leuk als je deze met elkaar combineert. En dat kan probleemloos!

Oudercontact

Oudercontacten plannen

Dankzij Oudercontacten in Smartschool is het organiseren van een oudercontact zeer eenvoudig. Ouders kiezen online welke leerkrachten ze willen spreken op een bepaald tijdstip. Leerkrachten hebben steeds een volledig overzicht van de afspraken en kunnen zelfs bijsturen. De school hoeft enkel de dagen en tijdstippen van het oudercontact te kiezen.

UniCheck logo

Plagiaatcontrole

Er wordt heel wat gekopieerd en geplakt door leerlingen. Correct omgaan met bronvermeldingen en publicatierechten is belangrijk. De plagiaatcontrole van Unicheck toont glashelder welke teksten gekopieerd werden van het internet of eerder ingediende werkstukken van medeleerlingen.

Dropbox

Dankzij de koppeling met Smartschool zijn bestanden uit Dropbox onmiddellijk bruikbaar in Smartschool. Je hoeft zelfs geen bijkomende software meer te installeren. Eén druk op de knop volstaat om je Smartschool-account aan die van Dropbox te koppelen. Sneller kan het niet!

WebUntis

Dankzij de koppeling tussen WebUntis en Planner hoef je niet langer manueel een roosterbestand te exporteren vanuit WebUntis om het daarna te importeren in Planner. Alle elementen uit het rooster worden automatisch naar Smartschool gestuurd, wat veel tijd bespaart.

Printer

Afdrukcentrum

Afdrukopdrachten doorgeven van thuis naar school kan eenvoudig via het Afdrukcentrum. Het bespaart je tijd en dankzij de koppeling met het facturatiepakket zijn de leerlingrekeningen steeds correct. Beschikbaar voor Ricoh, Canon, Konica-Minolta en Sharp.