Smartschool voor ouders

Via Smartschool blijf je als ouder betrokken bij het schoolleven van je kinderen. Dankzij de gratis accounts kunnen ouders aanmelden en over de schouder van zoon of dochter meekijken. Er is zelfs een speciale startpagina voor ouders waarbij alle belangrijke informatie samenkomt op één scherm.

Communiceer met leerkrachten

De communicatie tussen de klastitularis, leerkrachten en ouders verloopt via het berichtensysteem. Deze afgesloten en veilige omgeving garandeert je privacy. Zodra je een nieuw bericht ontvangt, sturen we je een mailtje of notificatie op je smartphone.

Volg afwezigheden mee op

Vroeger werden afwezigheden genoteerd in de schoolagenda. Vandaag verloopt dat via Smartschool. Je hebt als ouder altijd een overzicht wanneer je kinderen niet op school waren.

Plan mee bij taken en toetsen

De taken en toetsen voor de komende 7 dagen worden opgelijst op de startpagina voor de ouders. Zo heb je altijd een zicht op de taakplanning van je kinderen. Alle details vind je natuurlijk terug in hun digitale schoolagenda.

Snel wisselen

Heb je meerdere leerlingen die met Smartschool werken? Koppel ze dan aan mekaar. Zo hoef je slechts één keer je gebruikersnaam en wachtwoord in te voeren.

Bekijk resultaten en rapporten

Van zodra een leerkracht resultaten publiceert in het puntenboekje kan je ze onmiddellijk bekijken. Ook de feedback is zichtbaar waardoor communicatie veel duidelijker en sneller verloopt.

Het puntenboekje is één van de vele onderdelen van de Smartschool App voor smartphones en tablets. Hierdoor ben je als ouder altijd en overal betrokken met de school van je kinderen.

Waar vind ik mijn account?

Zijn je kinderen actief op Smartschool, maar beschik je als ouder nog niet over een eigen account? Neem dan contact op met de school, zij kunnen je gratis een account bezorgen.

Elke ouder krijgt zijn eigen persoonlijke account. Indien je gescheiden bent hoef je je account dus niet te delen met je ex-partner. Elke school bepaalt zelf hoe ze Smartschool inzet en welke mogelijkheden ze aan ouders aanbiedt.