Nieuw: Smartschool Formulieren: ontvang een antwoord op al je vragen

Met Smartschool Formulieren ontvang je een antwoord op al je vragen, van het eenvoudig doorgeven van een afwezigheid en inschrijvingen als ouder tot het flexibel beheren van schoolactiviteiten en administratie, allemaal binnen handbereik via de Smartschool App.

Digiwatte? Digitale inclusie

In deze Digiwatte?-videoreeks leggen Bart Verbeeck en Kim Debrie verschillende digitale toepassingen uit. Er worden heel wat thema’s besproken: van het opvolgen van je zoon of dochter op school, chatten, e-mailen tot communiceren met de overheid en je gezondheidsgegevens bekijken.

Nieuw: Smartschool Foto’s

Met Smartschool Foto’s deel je foto’s en video’s gemakkelijker dan ooit binnen je school. Dankzij de integratie in de Smartschool App en Planner wordt het toevoegen en bekijken van foto’s en video’s gemakkelijker dan ooit.

Samen voor betere resultaten dankzij AI

Samen voor betere resultaten dankzij A.I.

Onlangs lanceerden het Kenniscentrum Data en Maatschappij en Scivil het project amai!. Dit project wil burgers betrekken bij de ontwikkeling van artificiële intelligentie. De voorbije maanden werden tal van ideeën verzameld en werd een oproep gedaan naar zinvolle AI-projecten. Samen met onze partners UHasselt, Cegeka en GO! Onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap hebben we een ambitieus voorstel ingediend: ‘Samen voor betere resultaten dankzij A.I.’. We delen vandaag alvast een stukje van het ambitieuze plan dat we samen met onze partners willen onderzoeken en realiseren.

Een bericht uitgesteld versturen in Smartschool

Smartschool gaat digitale deconnectie beter ondersteunen

Smartschool voerde de voorbije maanden tal van aanpassingen door om de stroom aan berichten te verminderen. Scholen kunnen sinds vorig schooljaar zelf kiezen wanneer ouders en leerlingen geïnformeerd worden over nieuwe resultaten. De verstoring door meldingen op vrijdagavond of zondagochtend is dus verleden tijd. Weldra kunnen ook berichten uitgesteld verzonden worden zodat de rust in de avonduren en het weekend beter gerespecteerd kan worden.

Resultaten: meer dan een puntenboek voor leerlingen en ouders

Resultaten is de opvolger van het puntenboek voor leerlingen en ouders en vandaag voor elke school beschikbaar. Resultaten biedt een duidelijk overzicht van cijfers, doelen en rubrics, inclusief feedback. Ook ouders zijn altijd op het juiste moment op de hoogte van de vorderingen van hun zoon of dochter.

Informat Smartschool en Twikey

Schoolrekeningen voortaan snel betaald

Twikey, Smartschool en Informat slaan de handen in elkaar en gaan een stap verder in het vereenvoudigen van het betaalproces van schoolrekeningen. Vanaf vandaag is het mogelijk om vanuit Smartschool rekeningen aan te bieden en te betalen. Er kan ook online een domiciliëringsmandaat ondertekend worden zodat toekomstige facturen via domiciliëring worden geïnd.

Tom De Cock geeft online demo

Meer dan 2000 onderwijsprofessionals volgen een online sessie over de digitale transformatie.

Meer dan 2000 onderwijsprofessionals maakten de afgelopen weken kennis met de nieuwe ontwikkelingen en tools in Smartschool in het kader van de digitale transformatie.

De digitale transformatie

Scholen maken weldra de overstap van digitalisering naar een diepere transformatie. De voorbije maanden hebben we achter de schermen hard gewerkt aan belangrijke vernieuwingen om hen hierin te ondersteunen. Vandaag bieden we een inkijk in de nieuwe mogelijkheden die scholen op korte en langere termijn mogen verwachten.

Planner op tablet

Planner voor basisonderwijs in de App

Met Planner in de Smartschool App heb je je planning altijd bij de hand. Je kan je de volledige planning bekijken van activiteiten, routines, lesfiches, opdrachten, lesvrije dagen, schoolactiviteiten en verjaardagen. Je kan alle details van een les bekijken en bewerken, een mooi weekoverzicht opvragen op de tablet en weldra ook afspraken plannen.