Uw interactief boek op Smartschool

Stap 1. Maak zelf interactieve boeken

Vanaf nu kan iedereen met het gratis programma iBooks Author van Apple, zelf interactieve handboeken maken en aanbieden aan de leerlingen. Op een zeer intuïtieve manier veranderen teksten, foto’s, filmpjes, animaties in geen tijd tot een professioneel ogend en écht interactief lesboek. Een meerkeuzevraag invoegen of een interactieve kaart maken … Het is een kwestie van op de juiste knop te klikken.

Stap 2. Plaats interactieve boeken op Smartschool

Met één klik kan een afgewerkt boek geëxporteerd worden. Op Smartschool krijgen ze een eigen plaats in de elektronische leeromgeving. Leerlingen downloaden met hun iPad de boeken die ze nodig hebben. Snel en handig.

Stap 3. Meer activerende werkvormen dankzij de iPad en Smartschool

Vanaf nu kunnen lesboeken echt op maat gemaakt worden van leerlingen. Gedaan met loodzware schooltassen en schoolboeken. Eindelijk krijgt de leerkracht zélf de tools in handen om leerlingen te activeren. Zelfstandig leren en experimenteren op eigen tempo krijgen vanaf nu een nieuwe betekenis.

Activeer je leerlingen met eigen lesmateriaal

Het begin van een nieuw tijdperk

We bevinden ons op een keerpunt in de digitalisering van onze wereld. Digitaal wordt normaal. Ons onderwijs zal niet kunnen ontsnappen aan deze evolutie. Met Smartschool hebben we de voorbije jaren al grote stappen in deze richting gezet. We willen deze rol blijven spelen en u zo goed mogelijk ondersteunen.

Gepubliceerd op 15 november 2012