Smartschool, natuurlijk ook voor basisscholen!

Vandaag, op de 20ste ICT-praktijkdag, geven we officieel het startschot van de aangepaste versie van Smartschool voor de basisscholen. Niet dat Smartschool nog niet gebruikt werd door basisscholen, de voorbije jaren gingen immers al veel basisscholen ermee van start.

Vandaag presenteren we echter het sluitstuk waar elke basisschool op zit te wachten: een mooie, gebruiksvriendelijke digitale schoolagenda. Een agenda zoals je hem verwacht … 100% op maat van de basisschool.

Weekoverzicht schoolagenda

Het plannen van lessen is eenvoudig. De eindtermen, leerplandoelstellingen van alle koepels en de ontwikkelingsdoelen van het buitengewoon onderwijs zijn beschikbaar. Als je uitgever zijn lessen digitaal beschikbaar stelt dan kunnen ook deze via één klik gepland worden. De schoolagenda werkt met elke methode!

Schoolagenda invullen

De echte kracht van deze nieuwe module schuilt wellicht in de integratie ervan in Smartschool. In tegenstelling tot andere digitale oplossingen is deze agenda fundamenteel geïntegreerd in Smartschool. Koppelingen met het leerlingvolgsysteem en het reserveringssysteem zijn standaard aanwezig. Dat bespaart je onnodig veel klikken, kopiëren en plakken …

De digitale schoolagenda voor basisscholen is momenteel in ontwikkeling. Scholen die beschikken over Smartschool kunnen er vanaf schooljaar 2012-2013 mee aan de slag. Meer informatie over deze nieuwe module zal beschikbaar worden in de loop van het voorjaar van 2012.

Gepubliceerd op 10 januari 2012