Smartschool Live: Onderwijs op afstand met schermdeling, webcam en chat rechtstreeks in Smartschool

Smartschool introduceert de komende dagen een compleet nieuwe tool die realtime afstandsonderwijs mogelijk maakt zodat de leerachterstand tot een minimum beperkt kan worden.

Smartschool Live

Met Smartschool Live kan je als leerkracht eenvoudig je scherm delen met je leerlingen en je webcam in- of uitschakelen.

Smartschool Live

Een nieuwe tool, geïntegreerd in Mijn vakken, de leeromgeving van Smartschool

Met Smartschool Live kan je als leerkracht eenvoudig je scherm delen met je leerlingen en je webcam in- of uitschakelen. Leerlingen kunnen reageren en discussiëren via de chatfunctie. Maak aantekeningen op documenten die zichtbaar zijn voor iedereen die volgt. Enkel de leerlingen van jouw vak hebben toegang tot jouw online sessie.

Smartschool Live is gratis

Omdat we onmiddellijk een oplossing willen aanbieden voor elke school, zal Smartschool Live gratis en automatisch actief zijn. Smartschool Live wordt gefaseerd beschikbaar vanaf 14 maart 2020.

Functies van Smartschool Live

• Schermdeling

• Chat

• Annotatie op documenten

• Webcam en audio (enkel voor leerkrachten)

• Beschikbaar in de browser en de Smartschool App

Werking voor leerkrachten

• Enkel hoofd- en co-leerkrachten van een vak kunnen een Live-sessie starten.
  • De eerste leerkracht van een vak die een Live-sessie start, is de lesgever.
  • Gebruik van webcam, microfoon en schermdeling is enkel beschikbaar voor leerkrachten.
  • De leerkracht behoudt de controle: hij start en beëindigt de Live-sessie.

Werking voor leerlingen

• Alle studiegenoten in een vak ontvangen een melding in de Smartschool App en de browser wanneer een Live-sessie wordt gestart.
  • Leerlingen kunnen de Live-sessie volgen in de browser en via de Smartschool App.
  • Leerlingen kunnen de chatfunctie enkel gebruiken indien de leerkracht deze heeft geactiveerd.
Poster tips online lesgeven 09

Gepubliceerd op 13 maart 2020