Plan activiteiten uit een LLinkid vorderingsplan makkelijk in de Smartschool Schoolagenda

Katholiek Onderwijs Vlaanderen biedt de vernieuwde leerplannen van de eerste graad van het secundair onderwijs aan via LLinkid, een leerplantool. Vanaf 3 januari 2020 introduceren we de integratie met de schoolagenda in Smartschool.

Activiteiten uit je LLinkid vorderingsplan plaats je snel in een lesmoment

In LLinkid kan je een vorderingsplan opstellen met daarin één of meerdere activiteiten per week. Deze activiteiten kan je nu eenvoudig koppelen aan een les in de schoolagenda in Smartschool. Op die manier heb je je planning altijd bij de hand. Elke gebruiker die een koppeling legt tussen zijn Katholiek Onderwijs Vlaanderen-account en zijn Smartschool-account kan deze integratie gebruiken. De Smartschoolbeheerder dient niets te configureren.

Kan je ook nog op de gekende manier werken vanuit Jaarplannen in Smartschool?

Absoluut! De planning van leerplandoelen uit LLinkid kan in Smartschool gebeuren op de gekende, vertrouwde manier via Jaarplannen. Van daaruit kan specifieker worden gepland via de koppeling van het jaarplan in de schoolagenda. Als school neem je het nieuwe kolomtype ‘Leerplandoelen LLinkid’ op in je jaarplansjablonen. De leerkrachten kunnen in die nieuwe kolom vlot doelen uit de nieuwe leerplannen selecteren en plannen.

Je kiest zelf als school op welke manier dat je wenst te werken.

Meer informatie over hoe je een koppeling maakt met LLinkid en activiteiten plant lees je in de handleiding van Smartschool

Logo LLinkid

Gepubliceerd op 19 december 2019