VRT en Smartschool slaan handen in elkaar

Educatief aanbod beschikbaar in één klik

Smartschool en VRT slaan de handen in elkaar om je voortaan nog beter te informeren over het educatieve aanbod van de VRT. En dat betekent meer actuele content en handige features op Smartschool.

Krijg toegang tot content van VRT en ontvang als leerkracht een maandelijkse nieuwsbrief

Samen bijdragen aan de educatie van onze kinderen en jongeren

Karen Donders, Directeur Publieke Opdracht, Talent & Organisatie VRT: “Deze samenwerking met Smartschool toont aan dat verschillende ondernemingen ieder vanuit hun eigen maatschappelijk engagement kunnen bijdragen aan de educatie van onze kinderen en jongeren. Educatie is een belangrijk onderdeel van de publieke opdracht van VRT. We zijn dan ook erg blij met deze samenwerking en kijken uit naar de diverse trajecten die ermee gepaard gaan.”

Rechtstreekse link

Via een gloednieuwe pagina navigeer je vlot naar het volledige aanbod van EDUbox, KLAAR, NWS NWS NWS en VRT MAX Leer mee. Tot voor kort was deze link enkel voor leerkrachten beschikbaar. Vanaf nu hebben ook leerlingen toegang tot deze content vanuit Smartschool.

Jan Schuer, CEO Smartschool: “Het ontsluiten van het educatief aanbod van VRT naar leerlingen en leerkrachten via Smartschool zal scholen helpen om een van hun kerntaken te vervullen: leerlingen klaarstomen voor een plaats in onze maatschappij. Bijvoorbeeld tijdens de vele studie-uren die leerlingen (helaas) hebben, zullen leerlingen toegang krijgen tot leerrijk materiaal dat ook aansluit op de eindtermen. Bij Smartschool willen we scholen maximaal helpen om de leerkansen van hun leerlingen te maximaliseren. Deze samenwerking is daarvan een perfect voorbeeld.”

Maandelijkse nieuwsbrief voor leerkrachten

In de maandelijkse nieuwsbrief ‘VRT voor leerkrachten’ ontdek je als leerkracht elke maand actueel lesmateriaal en inspirerende actuele thema’s om mee aan de slag te gaan. De eerste nieuwsbrief wordt eind deze maand uitgestuurd.

Fran De Vriese, Coördinator Educatie VRT: “Er was al een samenwerking tussen VRT en Smartschool maar die wordt nu intenser. Smartschool is immers voor VRT de ideale partner om te connecteren met leerlingen en hun leerkrachten. Zij kunnen vanaf nu niet alleen EDUbox en KLAAR maar ook ander relevant breed-educatief en actueel aanbod op VRT MAX in Smartschool gebruiken of bekijken in de les.”

Er volgen nog leuke nieuwigheden

We werken momenteel aan een integratie van het educatief aanbod van VRT in de Smartschool Planner. Meer informatie hierover volgt nog in de toekomst.

Stay tuned!

Smartschool+VRT