De nieuwe barometer bij taakbelasting in Planner

Samen gaan we voor een betere spreiding van taken en toetsen en minder stress bij leerlingen en ouders

Van zodra er 2 taken of toetsen gepland staan op dezelfde dag wordt de barometer getoond wanneer de leerkracht een extra opdracht wil inplannen. Vanaf 4 opdrachten op dezelfde dag kleurt deze indicator rood.

In het onderwijs draait alles om balans. Daarom introduceren we een nieuwe handige planningsindicator, speciaal ontworpen om de taakbelasting voor leerlingen te spreiden. Deze nieuwe barometer helpt leerkrachten bij het efficiënt plannen van taken en toetsen, waardoor de stress voor leerlingen en hun ouders aanzienlijk wordt verminderd.

Taakbelasting beter in beeld

De piekmomenten van het schooljaar, zoals vlak voor de rapport- en examenperiodes, brengen vaak een hoop extra stress met zich mee. Zonder het te beseffen, kunnen leerkrachten meerdere taken en toetsen op dezelfde dag plannen.

De nieuwe planningsindicator van Smartschool in Planner biedt hier een oplossing voor. Deze eenvoudige, maar doeltreffende barometer geeft met kleurcodes (zoals rood bij hoge belasting) de taakbelasting van een bepaalde dag weer dag weer.

Makkelijk een geschikter moment kiezen

Met een eenvoudige klik kan de leerkracht de rest van de week zien in Planner en makkelijk een geschikter moment kiezen op een andere dag.

Minder stress voor leerlingen

Samen gaan we voor een beter spreiding van taken en toetsen en minder stress bij leerlingen en ouders

Gepubliceerd op 16 april 2024