Gebruik je bestanden uit Dropbox in Smartschool

Dropbox, een website voor het bewaren en delen van bestanden in de cloud, wordt vaak gebruikt in het Vlaams onderwijs. Leerkrachten en leerlingen kunnen Dropbox vanaf vandaag gemakkelijk gebruiken in combinatie met Smartschool. Dankzij de koppeling, die in één klik kan gerealiseerd worden, kunnen bestanden uit Dropbox eenvoudig in Smartschool gebruikt worden, zonder dat je hiervoor software dient te installeren.

Eenmaal de koppeling tot stand is gebracht kunnen bestanden uit Dropbox geüpload worden. Via een nieuw tabblad ‘Dropbox’ kies je welke bestanden je wil uploaden. Eenvoudiger kan het niet.

Deze nieuwe functie is voor elke Smartschoolgebruiker vanaf vandaag beschikbaar zonder meerkost. Je vindt dit onderdeel terug via ‘Profiel’ in de menubalk. Veel succes ermee!

Is Dropbox iets voor mij?

Dropbox kan je omschrijven als een USB-stick op internet. Na de diskette, cd-rom, USB-stick is dit de volgende generatie van gegevensopslag. Je bewaart je bestanden dus op internet en hebt er snel en eenvoudig toegang toe, waar je je ook bevindt. Momenteel krijgt elke gebruiker 2GB gratis ruimte. Heb je meer ruimte nodig, dan kan je deze aankopen. Er zijn tal van toepassingen die het gebruik van Dropbox gemakkelijker maken. Smartschool is daar een van.

Dropbox is ook beschikbaar op tablets en smartphones. Dat is handig wanneer je vaak onderweg bent. Een andere veelgebruikte feature is het delen van bestanden met je vrienden of collega’s.

Dropbox synchroniseert de bestanden tussen al je computers. Zo staan nieuwe bestanden steeds op al je toestellen.

Je kan een gratis account aanvragen op www.dropbox.com.

Gepubliceerd op 22 augustus 2012