Gebruik lesmateriaal van De Boeck in Smartschool

Vorig schooljaar kon u al kennismaken met de vereenvoudigde toegang tot de digitale leermiddelen van Uitgeverij De Boeck vanuit Smartschool. Vandaag gaan we nog een stap verder. Het wordt mogelijk om aparte oefeningen, leesteksten, applets en ander lesmateriaal klaar te zetten in Smartschool. Eén klik door de leerling volstaat om met het materiaal aan de slag te gaan.

Creëer je les op maat van je leerlingen

Dat wil zeggen dat een leerkracht rechtstreeks vanuit Smartschool zal kunnen linken naar specifieke hoofdstukken, bijbehorende opdrachten en beeldmateriaal. Op die manier kan je als leerkracht kant-en-klare lespakketten creëren of differentiëren met extra materiaal voor individuele leerlingen.

Voor Quark, de methode fysica, kan dat nu al. De andere methodes met digitale componenten volgen in de loop van het eerste semester.

Samen de toekomst tegemoet

Smartschool en Uitgeverij De Boeck vinden het bijzonder belangrijk om mee te timmeren aan de digitale weg binnen het onderwijs en willen daar een actieve rol in spelen. Deze samenwerking is daar een onderdeel van. De vereenvoudigde toegang tot de digitale leerinhouden van De Boeck via Smartschool is een nieuwe stap in die samenwerking.

Quark leermiddelen

Stel zelf je eigen les samen uit de leermiddelen van Uitgeverij De Boeck.

Logo uitgeverij De Boeck

Gepubliceerd op 1 september 2014