Smartphone of USB-sleutel vergeten of verloren?

Wanneer je je Smartphone of USB-sleutel (Security Key of YubiKey) vergeten – of in het slechtste geval verloren – bent, kan je niet meer aanmelden op Smartschool. De bedoeling van deze extra beveiliging is net om te verhinderen dat anderen met enkel je wachtwoord al toegang zouden hebben tot je account.

Aanmelden in twee stappen

Wat nu?

Contacteer de Smartschoolbeheerder van je school. Hij of zij is de persoon op school die de extra beveiliging tijdelijk kan uitschakelen zodat je terug kan aanmelden.

Nadien, wanneer je terug beschikt over je Smartphone of USB-sleutel, schakel je de dubbele accountbeveiliging terug in.

Het heeft geen zin om ons, de makers van Smartschool, te contacteren. Wij kunnen de beveiliging van je account niet aanpassen. Enkel jij zelf en de school zijn hiervoor verantwoordelijk.

We raden aan om meerdere methodes in te stellen om aan te melden in twee stappen. Op die manier kan je bij bijvoorbeeld verlies van je mobiele toestel of YubiKey aanmelden via een andere methode om aan te melden in twee stappen.