Wat als je je mobiele toestel met je authenticator app verliest, vergeet of als deze stuk is?

Authenticator

Optie 1 – Er zijn meerdere methodes om in twee stappen aan te melden gekoppeld aan je Smartschoolaccount

Wanneer er meerdere methodes om aan te melden in twee stappen zijn gekoppeld aan je account, kan je aanmelden via een andere methode. Daarna kan je je authenticator app ontkoppelen via je Profiel.

Optie 2 – Enkel authenticator app is gekoppeld aan je Smartschoolaccount

Indien je niet meer kan aanmelden omdat enkel je authenticator app werd gekoppeld om aan te melden in twee stappen, contacteer dan de Smartschoolbeheerder van je school. Deze persoon kan het verplicht aanmelden in twee stappen tijdelijk (één dag) uitschakelen. Daarna kan je je authenticator app ontkoppelen via je Profiel en opnieuw een methode voor het aanmelden in twee stappen instellen.

We raden aan om meerdere methodes in te stellen om aan te melden in twee stappen. Op die manier kan je bij bijvoorbeeld verlies van je mobiele toestel of YubiKey aanmelden via een andere methode om aan te melden in twee stappen.