Smartschool koppelt met Kennisnet Federatie

Vanaf dit schooljaar kunnen scholen die aangesloten zijn bij het Nederlandse Kennisnet via single-sign-on toegang krijgen tot leermiddelen. Concreet wordt het opnieuw invullen van wachtwoorden dus overbodig als leerlingen en leerkrachten online lesmateriaal vanuit Smartschool willen gebruiken van deze uitgeverijen. Hoewel Kennisnet een Nederlandse organisatie is, kunnen ook Vlaamse scholen toegang krijgen tot het aanbod van digitale leermiddelen. Meer informatie hierover vindt u terug op de website van de Kennisnet Federatie. Indien uw school wil toetreden neemt u best rechtstreeks contact op met Kennisnet.

Kennisnet Federatie is de Nederlandse tegenhanger van het Vlaamse Knooppunt dat beheerd wordt door Boek.be. Momenteel voeren we gesprekken om een gelijkaardige koppeling tot stand te brengen.

Onderstaand fragment maakt duidelijk hoe de koppeling in mekaar zit:

Aan de koppeling met Kennisnet hangt geen prijskaartje vast. Ze maakt deel uit van het standaardpakket van Smartschool.

Gepubliceerd op 5 september 2011