Smartscholen in het nieuws

De start van het nieuwe schooljaar kwam uitgebreid in het nieuws. Daarbij toonden verschillende scholen hun nieuwe projecten. Smartschool maakte daar telkens deel van uit.

In het Sint-Andreaslyceum Sint-Kruis te Brugge worden er vanaf dit schooljaar door alle leerlingen van de laatste 3 jaren in alle lessen netbooks gebruikt. Voor de communicatie en het ondersteunen van de leerprocessen maakt deze school al meer dan vijf jaar gebruik van Smartschool. Deze school heeft een actuele visie over ICT en het belang daarvan voor haar leerlingen in de toekomst.

Ook in het Koninklijk Atheneum van Vilvoorde maakt ICT deel uit van het onderwijsproces. Deze school vervangt de klassieke papieren schoolagenda door de digitale variant van Smartschool. Zowel leerkrachten, leerlingen als ouders zijn opgetogen over de meerwaarde van dit instrument. Smartschool wordt in het KA Vilvoorde al meer dan zes jaar actief gebruikt.

Heeft ook uw school inspirerende Smartschool-projecten op stapel staan? Laat het ons weten, we plaatsen ze graag in de kijker!