Een nieuwe Smartschool App

Vandaag lanceren we de nieuwe Smartschool App. Vanaf nu kan je hem gebruiken op je iPhone, iPod Touch en iPad.

Smartschool op iPad en iPhone

Op maat van iPhone en iPad

Deze App werkt zowel op iPhone als op iPad. Je zal zien dat steeds je volledige scherm optimaal benut wordt, zonder dat je functionaliteit moet missen. De Smartschool App past zich op de iPad volledig aan of je hem nu horizontaal of verticaal houdt.

De ideale aanvulling voor onderweg

De Smartschool App is de ideale aanvulling op het gebruik van Smartschool via je browser. De dingen die je het meest gebruikt vind je terug in de App. De duidelijke startpagina toont je in één oogopslag wat er vandaag te doen staat. Dankzij de push notificaties mis je geen enkel bericht meer.

Je ziet meteen alle lessen, taken en toetsen van vandaag.

En waar blijft de Android App?

Graag hadden we vandaag ook de Android App aangekondigd. Helaas hebben we na uitvoerige beta-testen in enkele scholen moeten vaststellen dat de kwaliteit van de App momenteel niet de verwachte norm behaalt. Vooral door de wildgroei aan Androidtoestellen, het ontbreken van standaarden en de vele versies van het besturingssysteem, al dan niet aangepast door de fabrikant van het toestel, is het zeer moeilijk om een App te ontwikkelen die aan onze kwaliteitsnormen voldoet.

U kan via uw Android Tablet Smartschool momenteel gebruiken via de browser. Er werden verbeteringen doorgevoerd zodat Smartschool vlot te gebruiken is.

Het blijft onze bedoeling om een App voor Android aan te bieden. De lancering is momenteel echter voor onbepaalde termijn uitgesteld.

Feedback van leerlingen

• Super dat er ook een knopje bestaat met de mogelijkheid om naar de browserversie van Smartschool te gaan, en dit zonder te moeten inloggen.
  • Ideaal: de App start op met een overzicht van de agenda van de dag, de taken en het nieuws.

Dit vertellen leerkrachten en directies

• De App oogt heel mooi en overzichtelijk.
  • Het invullen van lessen is eenvoudig én overzichtelijk.
  • Het reserveren van lokalen en materiaal werkt vlot en goed.
  • Automatisch inloggen is een groot pluspunt!
  • De App ondersteunt ongelofelijk veel formaten (PDF, DOCX, XLSX …) in voorvertoning. Mooi!

Dit horen we van enkele ouders

• De resultaten van onze kinderen zijn steeds binnen handbereik! We worden maximaal betrokken. Wat een verschil met vroeger.
  • De nieuwsbrieven kan je direct openen zonder die te moeten downloaden.
  • De App wordt aangeboden aan een eerlijke prijs. Uiteindelijk levert dit een besparing op.

Alle mogelijkheden op een rijtje …

De gedetailleerde mogelijkheden hebben we apart opgelijst. Heb je een vorige versie van de Smartschool App reeds aangekocht? Update hem vandaag dan vanuit de App Store van je toestel.

Smartschool App

Gepubliceerd op 12 november 2012