Nieuwe mogelijkheden in het leerlingvolgsysteem

Met de update van woensdag 27 februari 2013 bevat het leerlingvolgsysteem (LVS) weer nieuwe mogelijkheden. We zetten er drie op een rijtje.

Een dossierlijn in één keer toevoegen voor meerdere leerlingen

Het toevoegen van dossierlijnen was mogelijk per leerling of per klas. Met deze update wordt het ook mogelijk om een nieuwe dossierlijn toe te voegen voor een selectie van enkele leerlingen binnen een klas. Het kopiëren en plakken of dubbel ingeven van dossierlijnen behoort daarmee tot het verleden.

Een dossierlijn toevoegen voor meerdere leerlingen

Dossierlijnen, die op deze manier worden aangemaakt, kunnen achteraf ook in één keer in groep gewijzigd worden. Smartschool onthoudt de link tussen de dossierlijnen die in één keer werden aangemaakt.

Bewaarde zoekopdrachten delen

De zoekfunctie binnen het LVS is bijzonder krachtig. Ze maakt het mogelijk om in enkele klikken de juiste informatie te tonen. Omdat zoekopdrachten complex kunnen worden en frequent geraadpleegd worden, was het reeds mogelijk om ze te bewaren. Met deze update wordt het ook mogelijk om ze te delen met collega’s.

Bewaarde zoekopdrachten delen met collega's

Dankzij deze mogelijkheid kan er vanuit het beleid een set aan relevante zoekopdrachten verdeeld worden onder de collega’s. De ontsluiting van belangrijke informatie ter voorbereiding van klassenraden en MDO’s was nooit zo eenvoudig!

Een volledig leerlingdossier in één oogopslag

Via de optie ‘Alles’ wordt alle informatie in een leerlingdossier in een chronologische lijst getoond. Met ‘alles’ bedoelen we ook écht alles:

• dossierlijnen
  • afwezigheden
  • rapporten
  • individuele evaluaties (taken, toetsen, competenties, attitudes …) – nieuw vanaf deze update

Door deze informatie in één beeld samen te brengen worden de relaties duidelijk. Dit leidt tot een beter inzicht in een dossier. Smartschool bouwt dit overzicht realtime op in enkele seconden. Hoeveel tijd kost het u om deze informatie te verzamelen?

Een volledig leerlingdossier in één oogopslag

Gebruikt u momenteel een ander LVS en wilt u de mogelijkheden zelf eens uitproberen? Contacteer ons voor een vrijblijvende proefperiode.

Gepubliceerd op 25 februari 2013