Smartschool Leerlingvolgsysteem

Leerzorg en leefzorg. Het zijn werkwoorden in elke school. Om deze processen in goede banen te leiden biedt Smartschool een flexibel en robuust leerlingvolgsysteem (LVS). Elke school kiest zelf hoe ze dit inricht. Elke school heeft immers haar eigen unieke leerlingengroep en schoolcultuur. We hebben begrepen dat je op zoek bent naar processoftware die meegroeit met je school. Oordeel zelf of ons leerlingvolgsysteem de test doorstaat …

Leerlingvolgsysteem
Jaarplannen

Flexibele bouwstenen

Een leerlingdossier bevat heel wat informatie. Deze kan netjes geordend worden in mappen. Je kiest zelf wie tot welke informatie toegang krijgt.

Elke map kent haar eigen formulier. Zulk formulier bestaat uit velden. Je kiest zelf hoe zulk formulier eruitziet. Kortom, je stelt step-by-step de structuur van een dossier samen. Onze medewerkers staan klaar om je te helpen, indien nodig.

Krachtige zoekfunctie

De krachtige zoekfunctie laat je toe om uitgebreide zoekopdrachten samen te stellen. Deze kunnen bewaard worden voor later gebruik. Het aantal zoekfilters dat je kan samenstellen is onbeperkt.

Elk zoekresultaat kan bewaard worden als XLS-bestand of afgedrukt worden via PDF. Je favoriete zoekfilter kan zelfs als startpagina ingesteld worden.

Alle informatie komt samen

Het LVS van Smartschool bevat naast dossierlijnen ook registratie van afwezigheden, de resultaten uit Skore en de communicatie met de ouders. Door deze informatie op één scherm samen te brengen ontstaat er een totaalbeeld over de leerling. Deze unieke weergave kan in enkele klikken opgebouwd worden. In traditionele volgsystemen duurt deze zoektocht naar informatie uren, dagen … of je vindt ze zelfs niet meer terug.

Afwezigheden

Registratie van afwezigheden

Afwezigheden kunnen via Smartschool of de Smartschool App gemeld worden aan het secretariaat. Elke leerkracht kan via het LVS per leerling ook een lijst van de afwezigheden raadplegen.

Medewerkers van het secretariaat beschikken over een gebruiksvriendelijke interface om alle wettelijke attesten en overzichten af te drukken. Smartschool is gekoppeld met DISCIMUS. Alle afwezigheden worden automatisch verstuurd naar de centrale onderwijsdiensten in Brussel.

HP

Handelingsplannen

Sommige leerlingen hebben nood aan extra zorg. Het proces dat een school hiervoor uittekent, verloopt via het ‘cyclisch proces van handelingsplanning’. Speciaal voor deze leerlingen hebben we software ontwikkeld: handelingsplannen. Samen met de begeleidingsdiensten van de onderwijskoepels proberen we scholen maximaal te ondersteunen. Dit is een uniek stukje software!

Skore puntenboek

Skore: de logische uitbreiding op Smartschool

Door Smartschool uit te breiden met het rapporteringspakket Skore krijg je een informatierijke omgeving. Alle informatie komt samen op één plaats waardoor het rendement exponentieel stijgt.

Skore is een totaaloplossing voor rapportering. Van het puntenboekje van de leerkracht tot en met de deliberaties op het einde van het schooljaar. Het volledige proces van A tot Z wordt door Skore ondersteund.

De flexibele rapportmotor ondersteunt talloze rapportmodellen: cijfers, attitudes, competenties, ontwikkelingsdoelen … Door de voortdurende ontwikkeling volgt Skore de evoluties in onze onderwijswereld.