Smartschool educatief

Jij geeft les, wij doen de rest. De 14 verschillende modules binnen de component ‘elektronische leeromgeving’ bieden je als leerkracht alle mogelijkheden om je lessen dynamisch en attractief te maken. Je laat opdrachten elektronisch indienen, organiseert enquêtes, stelt individuele leerpaden op met remediëringsoefeningen … Kortom Smartschool is een onmisbaar didactisch hulpmiddel voor elke leerkracht. Een kleine greep uit de mogelijkheden:

Smartschool App
Uploadzone

Indienen van opdrachten

Via de uploadzone dienen leerlingen hun opdrachten in. Je bepaalt zelf als leerkracht de grenzen: Hoeveel bestanden mag een leerling uploaden? Van-tot wanneer mogen bestanden ingediend worden. Natuurlijk verbeter je office-bestanden online zonder dat je ze hoeft te downloaden. Via één klik sla je alle ingediende bestanden op als een ZIP-bestand. Eenvoudig maar o zo praktisch!

Publiceer oefeningen, presentaties …

Als leerkracht beschik je over massa’s leerstof die je gestructureerd wilt aanbieden. Via het leerplatform kan dat op verschillende manieren. Van een eenvoudige PDF tot een interactieve oefening kunnen via Smartschool aangeboden worden. Ook het gebruik van eXe Learning, Hot Potatoes en andere SCORM-compatibele programma’s zijn mogelijk.

Wiki

Start eens een wiki

Laat leerlingen online samenwerken aan een werkstuk. Dat spreekt hen aan. Door feedback te geven op mekaars werk leren ze beter omgaan met mekaar. Een wiki is een ideaal instrument om als leerkracht dit proces te sturen. Als coach sta je aan de zijlijn en stuur je bij waar nodig. Smartschool zorgt ervoor dat je als leerkracht perfect kan zien welke leerling welke bijdrage geleverd heeft.

Studenten

Laat leerlingen samenwerken

Het coördineren van groepswerk wordt perfect mogelijk. de module Samenwerken biedt krachtige opties als logboeken, beoordelingen, feedback per bestand, status en tal van andere opties. Leerlingen kunnen perfect werken in een veilige professionele omgeving terwijl je als coach het project begeleidt. Het uitgelezen instrument voor de geïntegreerde proef.

Uitbreidingen

Add-ons voor jouw leeromgeving

Smartschool kan uitgebreid worden met verschillende extra mogelijkheden. Scholen waar digitaal leren een belangrijke rol speelt, kunnen hun platform versterken met deze tools:

Logo BookWidgets

BookWidgets

Met BookWidgets kunnen leerkrachten op een eenvoudige manier leuke en interactieve oefeningen maken die geschikt zijn voor alle tablets en computers, rechtstreeks vanuit Smartschool. Resultaten stuur je moeiteloos door naar het Skore-puntenboekje.

UniCheck logo

Plagiaatcontrole

Er wordt heel wat gekopieerd en geplakt door leerlingen. Correct omgaan met bronvermeldingen en publicatierechten is belangrijk. De plagiaatcontrole van Unicheck toont glashelder welke teksten gekopieerd werden van het internet of eerder ingediende werkstukken van medeleerlingen.