Altijd mee met je school, maar nu even niet!?

Bepaal zelf wanneer je meldingen wilt ontvangen via de Smartschool App.

De virtuele schoolbel rinkelt…

De meldingen die je via de Smartschool App ontvangt zijn handig. Je was nog nooit zo betrokken met wat er op school gebeurt. Maar soms moet de riem er toch best even af. En dat kan dus met deze nieuwe optie!

In je profiel kan je aanduiden tussen welke uren en op welke dagen je géén meldingen wilt ontvangen. Je zal dan zélf moeten aanmelden om te zien wat er nieuw is. School can wait! 😉

Altijd mee met je school maar nu even niet

Tijd voor je leven buiten de school

Hierdoor krijg je als leerling, ouder of leerkracht opnieuw meer controle over jouw tijd. En dat betekent: meer tijd om je batterijen op te laden, meer tijd om met je familie of vrienden door te brengen of gewoon zalig niets te doen… zonder gestoord te worden!

Schakel meldingen uit

Wijs met media, dus ook met Smartschool

Met een goede visie én duidelijke afspraken maak je goede vrienden op school. Doe je dat niet, dan leidt dat tot onnodige frustraties. Smartschool bevat tal van opties om communicatie in goede banen te leiden. Maar natuurlijk heb je als school zelf de touwtjes in handen. Wij roepen alvast op om afspraken te maken tussen directie, leerkrachten, leerlingen én ouders.

Stoor leerlingen en ouders niet op ongepaste momenten met nieuwe resultaten in het puntenboek

Wist je trouwens dat je als leerkracht op Smartschool zelf kan bepalen wanneer nieuwe resultaten gepubliceerd worden? Meldingen van nieuwe resultaten op vrijdagavond of zondagnacht… het kan dus anders! Gewoon even die publiceerdatum correct instellen bij de evaluatie volstaat.

Ook kan de school ervoor kiezen om ouders meldingen van resultaten x-aantal uren later te laten ontvangen dan de leerling. Is het niet aan de leerling om zélf zijn resultaten thuis te vertellen?

Gepubliceerd op 25 mei 2016