Delibereren in Smartschool – Neem altijd de juiste beslissing

Vandaag introduceren we een nieuw onderdeel in Smartschool: Deliberatie.

De delibererende klassenraden zijn altijd een bijzonder intense periode op school. Op korte termijn dient er zeer veel georganiseerd en beslist te worden. De tijdsdruk is soms erg groot.

Toch wordt er verwacht dat de delibererende klassenraad de nodige tijd neemt om bij elke leerling de juiste beslissing te maken. Met de nieuwe module Deliberatie heb je alle gegevens bij de hand en kan dit proces vlot verlopen.

Deze volledig vernieuwde module houdt rekening met meer dan 130 suggesties die we de voorbije jaren hebben ontvangen. Ze is volledig op maat van de Vlaamse scholen ontwikkeld.

Delibereren in Smartschool

Mooier, duidelijker en comfortabeler

Bij de herwerking van Deliberatie is er bijzonder veel aandacht besteed aan het snel kunnen invoeren van gegevens en het helder presenteren van resultaten. Aan de hand van slim kleurgebruik, een duidelijke foto en overzichtelijke schermen weet iedereen steeds over welke leerling het gaat en wat er is beslist.

Vlot en foutloos van begin tot eind

Deliberatie is een slimme module die altijd met je meedenkt en je begeleidt tijdens het proces. De meeste studiebewijzen worden automatisch toegekend op basis van de ‘beslissing’ en velden die niet van toepassing zijn, worden niet getoond. Dit onderdeel biedt je een optimale ondersteuning.

Conform de laatste regelgeving

Dit onderdeel houdt steeds rekening met meest recente regelgeving zoals bepaald door de Vlaamse overheid. Scholen kunnen gerust zijn dat ze 100% conform de wetgeving werken.

“Dankzij deze update besparen we tijd en zijn we zeker van een foutloze verwerking. Er werd goed naar de wensen van de scholen geluisterd.”

Dieter David
ICT-coördinator, Sint-Martinus Koekelare