Planner voor lager onderwijs

Klaar voor de klas van morgen … samen met Smartschool

Vanaf 19 april 2021 introduceren we Planner voor lager onderwijs. Alle leerkrachten in je school kunnen dan samenwerken in Planner. We hebben Planner voor het kleuteronderwijs laten doorgroeien naar Planner voor de volledige basisschool.

Ontdek in het filmpje hieronder alle nieuwe mogelijkheden.

Samen plannen

Planner in Smartschool gaat veel verder dan een gewone agenda. Dankzij weeksjablonen begin je steeds vlot aan een nieuwe week. Lesblokken versleep je flexibel waar nodig.

Sta je samen voor klas? Dan kan je zelfs meerdere leerkrachten, klassen en leerlingen aan hetzelfde blokje hangen. Je wisselt bijzonder snel naar de planner van een klas, een collega of zelfs van een individuele leerling.

Lesfiches: Lessen voorbereiden en organiseren

Naast Planner introduceren we ook de nieuwe module Lesfiches. Dit is dé plaats waar je al je lessen kan voorbereiden en organiseren. Planner en Lesfiches gaan hand in hand en vormen een ideale combinatie.

Eigen lessen maak je snel aan of importeer je vanuit je favoriete methode van een uitgeverij. Werkte je nu al met onze schoolagenda? Dan kan je alle inhoud overnemen. Geen dubbel werk dus.

Vind alles snel terug met labels

Met labels kan je meteen lesfiches terugvinden met een bepaalde werkvorm, periode, ervaringskansen van Zill, hoofdstukken en thema’s, en nog veel meer.

Stephanie Engels

“Ik ben heel enthousiast over het gebruik van Planner. Ik kan hier vlot mee aan de slag. Alles wijst zichzelf uit. Heel tof dat je al je werkbladen, websites … kan toevoegen aan de lesfiches.

Verder vind ik Lesfiches en Planner erg duidelijk en gebruiksvriendelijk. Ik ben fan.”

Stephanie Engels
Basisschool De Leerexpert Columbiastraat,
Stedelijk Onderwijs Antwerpen

Enkele screenshots