Digitale inclusie dankzij de Digiwatte?-videoreeks

Online je weg zoeken, je zoon of dochter volgen op school, chatten of je bankzaken regelen: hoe doe je dat? Ontdek dit en meer in de Digiwatte?-videoreeks!

Helder uitgelegd

In deze Digiwatte?-videoreeks leggen Bart Verbeeck en Kim Debrie verschillende digitale toepassingen uit. Er worden heel wat thema’s besproken: van het opvolgen van je zoon of dochter op school, chatten, e-mailen tot communiceren met de overheid en je gezondheidsgegevens bekijken. Zo leer je aflevering per aflevering meer en meer bij over de digitale wereld! De doelgroep van deze filmpjes zijn volwassenen (19-65 jaar) en senioren (65+ jaar) en zijn perfect inzetbaar in je school.

Wat komt aan bod?

Er zijn 21 Digiwatte?-video’s en bijhorende stappenplannen over verschillende digitale toepassingen in de maak, over thema’s als

• Betalen en bankieren
  • Online communicatie
  • Overheidsadministratie
  • Online identificatie

Voorbeeld: een leerling opvolgen op school (Smartschool)

Over mediawijs

Mediawijs is het Vlaams Kenniscentrum Digitale en Mediawijsheid. Op Mediawijs.be verzamelen we informatie en materialen voor professionals en vrijwilligers die inwoners van Vlaanderen en Brussel helpen actief, creatief, kritisch en bewust helpen omgaan met digitale technologie & media en zo iedereen betrekken in de digitale samenleving.

Gepubliceerd op 28 juni 2023