Ik ken mijn wachtwoord niet meer …
Mogelijkheid 1: Ik heb mijn e-mailadres ingevuld in mijn profiel in Smartschool
Als je je e-mailadres in Smartschool hebt ingevuld kan je via de aanmeldpagina van Smartschool een nieuw wachtwoord opvragen. Klik op de hyperlink ‘Wachtwoord vergeten’ en vul je gebruikersnaam in. Er zal een nieuw wachtwoord verstuurd worden naar je e-mailadres dat in Smartschool werd opgegeven.
Mogelijkheid 2: Ik heb mijn e-mailadres NIET ingevuld in mijn profiel in Smartschool
Enkel de Smartschoolbeheerder van de eigen school kan je een nieuw wachtwoord bezorgen. Wij, de makers van Smartschool, kunnen en mogen je niet helpen. Contacteer daarom het secretariaat of de ICT-coördinator van de school als je je wachtwoord vergeten bent.
Mogelijkheid 3: Ik ben mijn gebruikersnaam vergeten
In dit geval kan je enkel terecht bij de Smartschoolbeheerder van de school. Deze persoon kan je een persoonlijke gebruikersnaam en nieuw wachtwoord bezorgen. Wij, Smartbit CommV, de firma achter Smartschool kunnen je geen gebruikersnaam bezorgen.
Mogelijkheid 4: Ik meld aan via de Vlaamse overheid
Wanneer je het aanmelden via de Vlaamse overheid hebt gekoppeld aan je Smartschoolaccount kan je ook vanaf de aanmeldpagina klikken op de knop ‘Vlaamse overheid’ om aan te melden via de Vlaamse overheid. Je dient dan niet eerst je gebruikersnaam en wachtwoord in te geven.
Mogelijkheid 5: Mijn account is uitgeschakeld
Als je je e-mailadres in Smartschool hebt ingevuld heb je een mail ontvangen met een hyperlink om je account terug te activeren.
Geen e-mailadres ingevuld of geen mail ontvangen? In dit geval kan je enkel terecht bij de Smartschoolbeheerder van de school. Deze persoon kan je account terug activeren. Wij, Smartbit CommV, de firma achter Smartschool kunnen jouw account niet terug activeren.