Wat doe je wanneer je een nieuw mobiel toestel hebt?

Authenticator

Als je je account hebt beveiligd met een Authenticator app is deze gekoppeld aan het mobiel toestel waar je de app op hebt geïnstalleerd. Wanneer je een nieuw toestel hebt, dien je de authenticator app opnieuw in te stellen en je account te koppelen.

Wanneer je nog kan aanmelden in Smartschool (via de Authenticator app op je ‘oude’ toestel of via een andere methode) kan je de ingestelde authenticator app ontkoppelen bij je Profiel en daarna de authenticator app op je nieuwe toestel koppelen aan je Smartschoolaccount.

Contacteer de Smartschoolbeheerder van je school indien je niet meer beschikt over je oude toestel.

We raden aan om meerdere methodes in te stellen om aan te melden in twee stappen. Op die manier kan je bij bijvoorbeeld verlies van je mobiele toestel of YubiKey aanmelden via een andere methode om aan te melden in twee stappen.