Ik ken mijn wachtwoord niet meer …

Ben je je wachtwoord vergeten, of lukt het aanmelden gewoon niet? Geen nood, lees de oplossingen hier beneden. Lukt het dan nog niet? Contacteer in dat geval het secretariaat of de Smartschoolverantwoordelijke van de school. Zij kunnen je zeker helpen.

Profiel

Mogelijkheid 1: Ik heb mijn e-mailadres ingevuld in mijn profiel in Smartschool

Als je je e-mailadres in Smartschool hebt ingevuld kan je via de aanmeldpagina van Smartschool een nieuw wachtwoord opvragen. Klik op de hyperlink ‘Wachtwoord vergeten’ en vul je gebruikersnaam in. Er zal een nieuw wachtwoord verstuurd worden naar je e-mailadres dat in Smartschool werd opgegeven.

Mogelijkheid 2: Ik meld aan via de Vlaamse overheid

Wanneer je het aanmelden via de Vlaamse overheid hebt gekoppeld aan je Smartschoolaccount kan je ook vanaf de aanmeldpagina klikken op de knop ‘Vlaamse overheid’ om aan te melden via de Vlaamse overheid. Je dient dan niet eerst je gebruikersnaam en wachtwoord in te geven.

Mogelijkheid 3: Ik heb mijn e-mailadres NIET ingevuld in mijn profiel in Smartschool

Enkel de Smartschoolbeheerder van de eigen school kan je een nieuw wachtwoord bezorgen. Wij, de makers van Smartschool, kunnen en mogen je niet helpen. Contacteer daarom het secretariaat of de ICT-coördinator van de school als je je wachtwoord vergeten bent.

Mogelijkheid 4: Ik ben mijn gebruikersnaam vergeten

In dit geval kan je enkel terecht bij de Smartschoolbeheerder van de school. Deze persoon kan je een persoonlijke gebruikersnaam en nieuw wachtwoord bezorgen. Wij, Smartbit bvba, de firma achter Smartschool kunnen je geen gebruikersnaam bezorgen.

Mogelijkheid 5: Mijn account is uitgeschakeld

Als je je e-mailadres in Smartschool hebt ingevuld heb je een mail ontvangen met een hyperlink om je account terug te activeren.

Geen e-mailadres ingevuld of geen mail ontvangen? In dit geval kan je enkel terecht bij de Smartschoolbeheerder van de school. Deze persoon kan je account terug activeren. Wij, Smartbit bvba, de firma achter Smartschool kunnen jouw account niet terug activeren.