Buitengewone ICT-dag voor BuBaO en BuSO

Op woensdag 16 november 2011 organiseert het VVKBuO voor de allereerste keer een “Buitengewone ICT-dag”. Tijdens deze dag kan je kennismaken met software die interessant is voor het buitengewoon onderwijs. Je kan vier sessies van 1 uur kiezen uit het aanbod van liefst 16 verschillende softwaretoepassingen.

Jan Schuer (Smartschool) presenteert tijdens twee sessies de werking van de modules leerlingvolgsysteem en handelingsplannen aan de hand van praktijkvoorbeelden.

Korte inhoud sessie leerlingvolgsysteem

In deze sessie nemen we je mee op een tocht doorheen het leerlingvolgsysteem van Smartschool. Step-by-step tonen we aan de hand van praktijkvoorbeelden hoe je dit systeem volledig kan inrichten volgens de werkwijze van je school. Het bijhouden van dossierlijnen, het instellen van toegangsrechten, slimme zoekfilters opstellen, … het komt allemaal aan bod. Na deze sessie zal je een goed beeld hebben van de mogelijkheden van het leerlingvolgsysteem voor jouw school.

Korte inhoud sessie handelingsplannen

Vanaf schooljaar 2011-2012 bevat het leerlingvolgsysteem van Smartschool een speciaal onderdeel ‘Handelingsplannen’. Dit werd volledig op maat van het buitengewoon onderwijs ontwikkeld. Tijdens deze sessie zoomen we in op de ondersteunende functie ervan binnen het cyclisch onderwijsproces. Werkt je school al met Smartschool maar nog niet met dit onderdeel? Dan is deze sessie speciaal voor jou bedoeld. Voor de prijs moet je het niet laten, want dit onderdeel werd gratis opgenomen in het basispakket van Smartschool. Achteraf zal je een compleet beeld hebben van de mogelijkheden.

Inschrijven of meer informatie via deze website…

Het onderdeel Handelingsplannen wordt in de loop van de maand september geactiveerd in alle scholen die met Smartschool werken. Smartschoolbeheerders ontvangen meer informatie via een apart updatebericht zodra deze module beschikbaar is.

Gepubliceerd op 6 september 2011