Smartschool Uploadzone

Huiswerk ophalen, remediëren en differentiëren was nooit zo handig!

Uploadzone in Smartschool App
Indienen

Eenvoudig opdrachten ophalen

Leerlingen dienen hun huiswerk op één centrale plaats in. Dat kan zowel via de App als via de browser. Als leraar bepaal je vanaf en tot wanneer dit kan gebeuren.

Per leerling kan je aparte verbeteringen en remediëringsfeedback geven. Je kan leerlingen zelfs aparte voorzetjes geven en op die manier differentiëren als dat nodig zou zijn.

Snel verbeteren en feedback geven

Dankzij de Smartschool App kan je als leerkracht nog sneller verbeteren én feedback geven. In PDF-bestanden markeer je tekst, schrijf je een notitie of je voegt zelfs nieuwe afbeeldingen toe. Geef je liever feedback met een stemopname? Dat kan ook!

De Smartschool App heeft een speciale verbeterfunctie aan boord. Je hebt dus geen andere (betalende) Apps meer nodig.

Automatische archivering

Na het afronden van de taak download je van heel de klas één ZIP-bstand met daarin alle bestanden. Dit ZIP-bestand bevat per leerling een apart mapje met daarin al de ingediende bestanden. Zo verwerk je alles nog sneller en heb je bovendien een handig archief zonder extra moeite.

Op het einde van het schooljaar wordt een archief van al het werk van je leerlingen automatisch aan de kant gezet. Zo ben je steeds in orde, mocht de onderwijsinspectie op bezoek komen.

Pushnotificaties: ‘Er is iets nieuws’

Van elk document dat een leerling uploadt wordt er een notificatie verstuurd naar de leerkracht. Ook omgekeerd blijven leerlingen op de hoogte wanneer een leerkracht feedback geeft of een verbetering terugstuurt.

Je kiest natuurlijk zelf of je deze meldingen al dan niet wilt ontvangen.

Rechtstreeks PDF’s verbeteren in de App

Smartschool App

Tekst markeren, onderlijnen, stempels en veel meer

De ingebouwde verbeterfunctie bevat onder meer: onderlijnen, notities plaatsen, markeringen maken, zoeken, afbeeldingen invoegen, pijlen invoegen, tekst schrijven, fluo stift gebruiken …

Feedback geven op werk van je leerlingen ging nog nooit zo gemakkelijk met de iPad.

Inbegrepen, zonder extra App of meerkost

Je hebt geen extra App meer nodig om PDF’s te verbeteren. De Smartschool App heeft dit standaard aan boord. Dit maakt het voor jou als leerkracht gemakkelijker, sneller en goedkoper.

Voordelen van de uploadzone in de Smartschool App

Ingebouwde dictafoon

Spreek feedback in om intonatie en complexe feedback inzichtelijk te maken. Bijzonder handig voor taalleerkrachten.

Foto’s bewerken

Foto’s die je uploadt kunnen rechtstreeks in de App bewerkt worden.

Uploaden vanuit een andere App

Rechtstreeks vanuit Pages, Keynote of elke andere App. Kies de uploadmap en klaar!

Handig overzicht

Per opdracht staat de ingediende feedback bij elkaar! Duidelijk overzicht van alle interacties tussen leerling en leerkracht.

Paperless classroom

Geen extra papierverspilling. Rechtstreeks in de App PDF-documenten verbeteren.

Geen discussie

De deadline, omschrijving en het aantal resterende bestanden zijn steeds zichtbaar voor elke leerling.

Download in de App Store