Schoolkalender up-to-date zonder omkijken

Al ooit gedroomd om de schoolkalender altijd up-to-date op de schoolsite te hebben en dit bovendien zonder omkijken!? In dit artikel wordt duidelijk uitgelegd hoe u dit met Smartschool voor elkaar krijgt.

In Smartschool maakt u een specifieke agenda aan en geeft u de juiste lees- en schrijfrechten aan de gebruikers. Zo is het prefect mogelijk de schoolkalender met meerdere personen te beheren. Elke Smartschoolagenda kan geopend worden vanuit andere toepassingen via het exporteeradres.

Dialoogvenster exporteren

Google Calendar kan een abonnement nemen op deze Smartschoolagenda in enkele muisklikken: Kies eerst ‘Toevoegen’ en daarna ‘Toevoegen via URL‘.

Toevoegen via URL

Plak het adres in het onderstaande dialoogvenster, vink de optie ‘Openbaar toegankelijk maken’ aan om de kalender voor iedereen zichtbaar te maken zoals op de eigen schoolsite. Na een klik op ‘Agenda toevoegen’ zal na enkele minuten de Smartschoolagenda verschijnen binnen Google Calendar.

Plak de URL

Als laatste stap moet u de code van de kalender in uw webpagina plakken. Klik in de agendalijst aan de linkerkant naast de agenda die u wilt insluiten op de pijl-omlaag en selecteer ‘Agenda-instellingen’.

Kies Agenda-instellingen

Kopieer de broncode

Elke nieuwe afspraak die u in Smartschool toevoegt, zal automatisch zonder omkijken ook verschijnen op de schoolsite.

Enkele leuke ideetjes om op te nemen in de schoolkalender:

• de verjaardagskalender: zo weet je wanneer je geen boterhammen hoeft te smeren
  • de verschillende uitstappen zodat je je zwembroek niet vergeet

Gepubliceerd op 7 september 2010