Nieuw: leerlingvolgsysteem beschikbaar in Smartschool App

Leerzorg en leefzorg. Het zijn werkwoorden in elke school. Om deze processen in goede banen te leiden biedt Smartschool een flexibel leerlingvolgsysteem (LVS). Elke school kiest zelf hoe ze dit inricht. Elke school heeft immers haar eigen unieke leerlingengroep en schoolcultuur. Vanaf nu is het leerlingvolgsysteem ook raadpleegbaar in de gratis Smartschool App voor iOS en Android. Windows volgt op korte termijn.

LVS op iPAd

Wat zijn de belangrijkste voordelen?

• Overal toegang tot alle gegevens van een leerling: contactgegevens, dossiers, afwezigheden én resultaten
  • Ontvang meldingen van nieuwe informatie rechtstreeks op je toestel
  • Nieuwe informatie is duidelijk gemarkeerd
  • Volg leerlingen, klassen en dossierlijnen rechtstreeks vanaf je toestel
  • Supersnel naar de juiste leerling via het zoekveld

Herkenbaar en eenvoudig in gebruik

Een leerlingdossier bevat heel wat informatie. Deze kan netjes geordend worden in mappen. De school kiest zelf wie tot welke informatie toegang krijgt. De herkenbare boomstructuur en de vertrouwde opbouw van het leerlingprofiel is nu ook beschikbaar op mobiele toestellen.

LVS op phone

Altijd op de hoogte van leerlingen die je volgt

Het is ook mogelijk om leerlingen en klassen te volgen via de App. Wanneer er nieuwe informatie beschikbaar is voor een leerling die je volgt, wordt er automatisch een melding verstuurd. Op deze manier wordt het LVS een nog handiger werkinstrument voor iedereen die een leerling begeleidt.

Alle informatie op één plaats, altijd beschikbaar

Het LVS van Smartschool bevat naast dossierlijnen en berichten ook alle afwezigheden en de resultaten uit Skore. Door deze informatie op één scherm samen te brengen ontstaat er een totaalbeeld over de leerling. In traditionele volgsystemen duurt de zoektocht naar informatie veel langer … of je vindt ze zelfs niet meer terug.

Gepubliceerd op 20 mei 2015