Smartschool App – Nieuwe mogelijkheden op Android

Sinds de laatste update (april 2015) heeft de Smartschool App voor Android weer tal van nieuwe mogelijkheden aan boord die het jou makkelijker maken. Hieronder zetten we de belangrijkste nieuwigheden van de uploadzone en de schoolagenda even in de kijker.

Android Uploadzone

Makkelijk huistaken maken én verbeteren in de uploadzone

Gebruik de ingebouwde microfoon

Spreek feedback in om intonatie en complexe feedback inzichtelijk te maken. Bijzonder handig voor taalleerkrachten. Uiteraard vraagt de App eerst je toestemming om de microfoon te kunnen gebruiken.

Zet eenvoudig bestanden klaar

Als leerkracht kan je bij de start van een nieuwe opdracht eenvoudig bestanden klaarzetten voor alle leerlingen, rechtstreeks via de App. Dankzij de uploadzone is het niet meer nodig om alles te kopiëren naar individuele leerlingenmapjes.

Een duidelijk overzicht

Bij elke opdracht staat alle feedback netjes bij elkaar. Hierdoor heb je een mooi overzicht van alle interacties tussen leerling en leerkracht.

Automatische archivering

Alle bestanden worden door Smartschool netjes gearchiveerd. Je bent dus automatisch zeker van een back-up in geval van een doorlichting. Via de browser kan je in één klik een ZIP-bestand downloaden dat het materiaal van de leerlingen bevat.

Smartschool schoolagenda op Android

Snel lessen, taken en toetsen plannen in de schoolagenda

Maak taken en toetsen aan zonder je pc

Vanaf nu heb je geen pc meer nodig om nieuwe taken en toetsen toe te voegen of bestaande taken aan te passen. Je kan dit nu rechtstreeks doen vanaf je smartphone of tablet.

Kies zelf de deadline

Gaat een taak of toets door op een ander lesmoment … buiten de les? Geen probleem. Je kan als leerkracht elk lesmoment in de schoolagenda kiezen als deadline.

Volg als ouder het leerproces

Ook de opgavedatum voor taken en toetsen wordt in de App getoond. Als ouder ben je dan ook nauw betrokken bij het leerproces van je zoon of dochter waardoor het een pak interessanter om volgen wordt.

Een nieuwe look

Als kers op de taart heeft de schoolagenda een vernieuwde weergave gekregen voor lesonderwerpen, notities en taken. Fervente Android gebruikers zullen zich volledig thuisvoelen in de App.

Wist je trouwens dat…

• Het aantal gebruikers van de Android App spectaculair gestegen is dit schooljaar. Ben jij er al één van?
  • Je een pincode kan gebruiken als extra beveiliging bij het aanmelden in de Android App.
  • 50% van de gebruikers ons 5/5 geeft in de Play Store!
  • De Smartschool App voor Android volledig gratis is. Heb je hem nog niet, installeer hem dan nu!

Download nu de Smartschool App voor Android

Android-App op Google play