Nieuw: voeg leerstof toe in de schoolagenda van Smartschool

Vanaf vandaag wordt het mogelijk om leerstof uit de leeromgeving van Smartschool te koppelen aan lessen in de digitale schoolagenda (secundair onderwijs). Hierdoor kunnen leerkrachten leerstof nog steller en gemakkelijker aanbieden aan hun leerlingen.

Leerlingen kunnen in enkele klikken een volledig leerstofoverzicht oproepen, gebaseerd op de lessen uit hun agenda. Ook hun ouders kunnen dit overzicht van de geziene oefeningen, presentaties … van een bepaalde periode bekijken.

lesmateriaal in schoolagenda

Voordelen voor de leerkracht

• Leerstof aanbieden rechtstreeks via de schoolagenda – Handig & snel
  • Indienen van opdrachten (uploadzone) koppelen aan de schoolagenda
  • Differentiëren met remediërings- en uitdiepingsleerstof
  • Lesmateriaal kopiëren naar aansluitende lessen en toekomstige lessen
  • Bestaand lesmateriaal (opnieuw) gericht kunnen inzetten – Planlastvermindering

Voordelen voor leerlingen en ouders

• Een overzicht van al de geziene leerstof die aan bod kwam in een bepaalde periode
  • Persoonlijke filter om zelf belangrijke leerstof te markeren
  • Leerstof staat samen met het lesonderwerp op één logische plaats

Lesmateriaal in schoolagenda

Werkt op alle toestellen: computer, smartphone én tablet

Het toevoegen van lesmateriaal aan lessen gebeurt door de leerkracht via de browser. Lesmateriaal bekijken is mogelijk op alle toestellen, ook met de Smartschool App!

Lesmateriaal in Smartschool

Wil je meer weten over de mogelijkheden van het lesmateriaal in Smartschool? Bekijk dan zeker dit overzicht.

Over de digitale schoolagenda

De meerderheid van de scholen die met Smartschool werken, gebruiken nu al de digitale schoolagenda. Dankzij de nieuwe koppeling met het lesmateriaal wordt de schoolagenda nog meer de centrale plaats voor leerkrachten en leerlingen!

Schema schoolagenda

Gepubliceerd op 26 november 2014