Wegens succes herhaald: Smartschool – Lessen uit de praktijk

Via LeON – Kenniscentrum van Lessius, kan je opnieuw deelnemen aan een leerrijke sessie over Smartschool.

Doelgroep: directies, coördinatoren en leerkrachten secundair onderwijs

Tijdstip: 11 januari 2012 (van 9u00 tot 15u30)

Locatie: Lessius, Zandpoortvest 60, Mechelen

Leiding: Marc Sannen, Smartschoolbeheerder aan het Sint-Franciscuscollege.

Inhoud van deze sessie

In deze uitgebreide demo-sessie leer je Smartschool kennen aan de hand van concrete praktijkvoorbeelden uit het dagelijkse schoolleven. Wat is de meerwaarde van een platform op organisatorisch en pedagogisch vlak? Hoe betaalt het platform zichzelf terug? Wat zijn ’the do’s-and-don’ts’? Hoe haal je het maximum uit alle modules en op welke manier ga je best te werk zonder daarbij in valkuilen te trappen?

Deze cursus is geen ICT-technische opleiding maar een menselijke benadering van haalbare objectieven op vlak van ICT-onderwijs. De presentatie kan een antwoord geven op heel wat praktische vragen of problemen waarmee scholen worstelen en zal zeker de leerkracht, coördinator of het directielid tot inspiratie strekken.

Tijdens deze sessie is er ruime aandacht voor interactie met het doelpubliek. Er wordt uitgebreid gedemonstreerd en je gaat ook zelf aan de slag op de computer. Ten slotte is er nog een toelichting bij nieuwe modules zoals Skore, het leerlingvolgsysteem en de digitale schoolagenda.

Minimale voorkennis van Smartschool is een pluspunt, maar geen absolute must.

Gepubliceerd op 25 oktober 2011