De digitale transformatie

Klaar voor morgen. Samen met Smartschool.

Scholen maken weldra de overstap van digitalisering naar een diepere transformatie. De voorbije maanden hebben we achter de schermen hard gewerkt aan belangrijke vernieuwingen om hen hierin te ondersteunen. Vandaag bieden we een inkijk in de nieuwe mogelijkheden die scholen op korte en langere termijn mogen verwachten. Bekijk hieronder de video.

Oprichting onafhankelijke adviesraad

Smartschool wordt voortaan geadviseerd door een onafhankelijke adviesraad. Deze raad is een doorsnede van de onderwijswereld aangevuld met professoren met expertise in diverse domeinen.

De adviesraad vormt een toetssteen voor het juist afstemmen van onze technologische ontwikkelingen met de samenleving. Het is belangrijk dat scholen zelf de pen vasthouden nu het onderwijs in sneltempo digitaliseert.

“De oprichting van deze onafhankelijke adviesraad is een belangrijk en uniek initiatief, dat er mee moet voor zorgen dat de digitale transformatie van het onderwijs op een gedragen, onderbouwde en maatschappelijk verantwoorde wijze verloopt.”
— prof. Jo Pierson, voorzitter onafhankelijke adviesraad

Samen met Smartschool

We zijn klaar om scholen goed te begeleiden doorheen deze komende periode van transformatie. Door een goede samenwerking met onze partners, met nieuwe tools zoals Lesfiches, Planner en Resultaten en het advies van onze experten, gaan we samen, op hun tempo, de juiste richting uit.

Gepubliceerd op 8 maart 2022