Smartschool – Schoolagenda secundair onderwijs

Gedurfd en revolutionair! Zo omschrijven we zelf het liefst deze module. Een schoolagenda is in veel scholen een monument. Jarenlang bleef het onveranderd. Met deze digitale versie wordt een nieuwe tijdperk ingeluid. Eenvoudiger plannen, betere controle op planlast, sneller communiceren … klaar voor de nieuwe generatie leerlingen!

Schoolagenda

Eenvoudig in gebruik

Iets wat je vaak gebruikt, moet eenvoudig zijn in gebruik. Anders haken wij, mensen, af. Onze digitale schoolagenda heeft meer dan 3 jaren op de tekentafel gelegen. Het aantal keren klikken werd tot een absoluut minimum beperkt. In minder dan 5 minuten ben je ermee weg. Daarom is het nu al een succes in vele scholen.

De schoolagenda is gekoppeld aan het uurrooster uit Untis, MyRo, EDT en andere pakketten. Importeren en klaar voor gebruik!

Controle op planlast

Leerkrachten hebben op elk moment een actueel zicht op de geplande taken en toetsen voor hun klassen. Op die manier kan de planlast voor leerlingen én henzelf beter bewaakt worden. Het maximaal aantal taken/toetsen per dag kan ook gelimiteerd worden.

Er bestaat zelfs een speciale ‘taken- en toetsenkalender’ die afgedrukt kan worden. Handig als je die altijd via één klik kan opvragen. Je hoeft nooit meer te twijfelen, hij is altijd up-to-date!

Mobile

Open 24/24u – 7/7d

De Digitale schoolagenda is altijd bereikbaar, zelfs als je niet achter je computer zit. Via onze App kan de schoolagenda altijd bekeken worden, door leerkrachten, leerlingen én hun ouders. Alle partijen die binnen het leerproces een rol hebben, worden betrokken.

Zowel de lesonderwerpen als de opgavedatum en de deadline voor taken en toetsen worden in de App getoond. Als ouder kan je het leerproces van je zoon of dochter veel closer volgen waardoor het een pak interessanter om volgen wordt.

Planningsagenda van Licap

De Licap schoolagenda’s voor het secundair onderwijs staan al jaren bekend als de kwaliteitsagenda’s van het katholiek onderwijs, en zijn in vele scholen een vaste waarde. Deze schoolagenda’s worden uitgegeven in opdracht van en in samenwerking met het VVKSO.

In het vernieuwde en uitgebreide aanbod vind je ook de studieplanner. Deze planningsagenda is een ideale aanvulling op de digitale agenda. Licap biedt daarnaast ook ruime mogelijkheden en de nodige ondersteuning om van de schoolagenda een instrument op maat van de school te maken.

PLanningsagenda